Presentatie over Twitter van Petra de Boevere

Tijdens het Social Media Event 2010 gaf Petra de Boevere (@slijterijmeisje) een presentatie over Twitter voor je bedrijf. Petra was vorig jaar de winnaar van de Dutch Social Media Star Award.

Petra tijdens de presentatie:
IMG_4788

Winnaar Dutch Social Media Star 2010

Donderdag 10 juni zijn voor de 2e keer de awards voor Dutch Small Business Blog en Dutch Social Media Star uitgereikt. De avond daarvoor hebben we als jury de nominaties bekeken en beoordeeld. Hieruit kwamen een aantal dingen naar voren.

We hadden als jury een hele duidelijke nummer 1 en 2. Aan de andere kant was er een winnaar van het publiek. Deze kwamen niet overeen. Daarom wilden we ook aandacht besteden aan de runner-up en de publieksprijs.

  1. De winnaar van het publiek was: Nisandeh Neta: 429 stemmen
  2. Tweede plaats bij de publiek stemmen: Nelly de Jong: 297 stemmen
  3. Derde met stemmen van het publiek: Rico den Burger: 182 stemmen

Heel bijzonder dat deze mensen in een betrekkelijk korten tijd zoveel stemmen hebben verzameld. Niet alleen dat de mensen nemen ook de tijd om reacties achter te laten voor hun ster. Er was veel waardering voor van de juryleden.

De tweede plaats, de runner-up, is volgens het eindoordeel Martine de Jong o.a. via @10inc
De jury:

“Ze heeft van haar hobby haar werk gemaakt. Haar blog staat al sinds 1999 en ze gebruikt social media erg slim voor haar bedrijf Nooitmeerwassen. Ze zet de technieken van social media slim in.”

De winnaar:
De jury:

“Ze is een echte ster. Ze gebruikt de tools en de media voor haar netwerk en haar bedrijf. Je ziet foto’s van de evenementen die ze organiseert voor Puur Amsterdam en video’s. Je ziet ook foto’s en video’s van de evenementen die ze organiseert voor en met haar social media vrienden. Ze is persoonlijk en reageert naar anderen, dus sociaal.”

en de winnaar van de Dutch Small Business Blog Award is:

Anna-Maria Mantel-Giannattasio

Dit schreef Anna-Maria op haar blog Anna-Maria heeft gelijk:

Vanaf vandaag mag ik me Dutch Social Media Star noemen.

Eindelijk! Vorig jaar werd ik nipt tweede en werd ik verslagen door Petra de Boevere. Dat was niet makkelijk. Ik hou niet van verliezen. Als ik iets doe in mijn leven dan wil ik de leukste, de beste en meest geweldige zijn. Vermoeiend maar zo is het nu eenmaal. Nooit doe ik iets voor de helft…zonde van mijn levenstijd.



foto Henk-Jan Winkeldermaat www.punkmedia.nl

Winnaar Dutch Small Business Blog Award

Donderdag 10 juni zijn voor de 2e keer de awards voor Dutch Small Business Blog en Dutch Social Media Star uitgereikt. De avond daarvoor hebben we als jury de nominaties bekeken en beoordeeld. Hieruit kwamen een aantal dingen naar voren.

We hadden als jury een hele duidelijke nummer 1 en 2. Aan de andere kant was er een winnaar van het publiek. Deze kwamen niet overeen. Daarom wilden we ook aandacht besteden aan de runner-up en de publieksprijs.

  1. De winnaar van het publiek was: Martijn van Buren met zijn blog martijnvanburen.wordpress.com: 487 stemmen
  2. Tweede plaats bij de publiek stemmen: Stan Lenssen met het blog SayEbusiness: 387 stemmen
  3. Derde met stemmen van het publiek: Aartjan van Erkel met Schrijvenvoorinternet: 233 stemmen

Heel bijzonder dat deze mensen in een betrekkelijk korten tijd zoveel stemmen hebben verzameld. De hebben een grote achterban of fanclub. Er was veel waardering voor van de juryleden.

De tweede plaats, de runner-up, is volgens het eindoordeel Zichtbare Zaken van Huub Koch
De jury:

“Huub heeft een zeer actief blog. Hij blogt al heel lang en zijn artikelen zijn ook altijd grondig. De creativiteit spat van zijn blog en het is ook zijn vak. Daarnaast reageert Huub zeer actief in de reacties op andere blogs.”

De winnaar:
De jury:

“Hij doet waar hij over schrijft. Er zit een hele duidelijke focus in het blog. Hij heeft verstand van het onderwerp. Hierdoor scoort hij goed in de zoekmachine met zijn artikelen. Ze worden veel gelezen en ontvangen ook veel reacties.

en de winnaar van de Dutch Small Business Blog Award is:

Aartjan van Erkel met Schrijven voor internet

Dit schreef hij op zijn blog Aartjan van Erkel met Schrijvenvoorinternet.nl:

Ubertrots maak ik bekend dat ik winnaar ben geworden van de Dutch Small Business Blog Award 2010. Bekijk de foto’s, en lees mijn micro-speech waarin ik uitleg wat de 3 gevaren zijn van het bloggen voor de ZZP’er.



credit foto Henk-Jan Winkeldermaat

Jury selecteert winnaars Dutch SME Awards

Vanmiddag, woensdag 9 juni, komt de jury bij elkaar om de winnaar van de Dutch Social Media Star Award en de Dutch Small Business Blog Award te kiezen. De vakkundige jury beoordeelt de genomineerden en geeft deze punten. De uiteindelijke keuze is een combinatie van de punten van de jury en de punten van het publiek.

Ben jij genomineerd voor deze awards dan ben jij vanaf 17:00u van harte welkom bij het Social Media Event bij Seats2Meet te Maarssen. Aan het einde van het Social Media Event op 10 juni 2010 zullen de winnaars van de awards worden bekend gemaakt.

Wij zouden het leuk vinden als de genomineerden aanwezig zijn bij de uitreiking.
Een van de winnaars van vorig jaar, Petra de Boevere, zal de prijzen uitreiken.

Er kan nog gestemd worden tot woensdag 9 juni 12:00u!
De genomineerden voor de Dutch Social Media Star Award en de Dutch Small Business Blog Award

Stem op Barbara Kremers – Dutch Small Business Blog Award

Een nieuwe nominatie voor de Dutch Small Business Blog is binnen. Een Award die we in het leven hebben geroepen voor de kleine ondernemer en zelfstandige. Een persoon die succesvol een blog gebruikt voor haar/zijn bedrijf.

Het blog Barbara Kremers is genomineerd door Ron de Joode.

“Stem op Barbara Kremers – Dutch Small Business Blog Award” verder lezen

Maak je eigen online video om de fans te laten ervaren wie je bent – Henk-Jan Winkeldermaat

Met jouw gezicht op video, je hoort je eigen stem, het is eng.
Wat vertel je? Hoe vertel je het? Waar zet je het online?
Maar je wilt toch graag een korte video maken om te laten zien wie je bent en wat je doet.

We zien het aantal bedrijven dat zelfstandigen en ondernemers helpt een video-pitch te maken uit de grond schieten. Een video van 1 minuut waarin jij kunt vertellen wat jouw bedrijf doet voor je doelgroep. Deze bedrijven doen dat omdat de beelden die zij online zien “van miserabele kwaliteit is”.

Wat de video-professionals over het hoofd zien is dat de kwaliteit van het beeld niet het belangrijkste is. Het gaat om je verhaal. Het gaat ook niet om de pitch. Zo kom je weer op de traditionele manier van marketing. Zenden.

Video geeft de mogelijkheid tot interactie. Integreer video in je blog en de lezers kunnen jou nog intenser ervaren.

Veel zelfstandigen willen hun eigen online video maar zien op tegen de kosten. Maar er is niet meer nodig dan een cameraatje van nog geen 150 euro (of je eigen webcam) plus nog enkele goede ideeën om je eigen videostrategie vorm te geven.

Filmer Henk-Jan Winkeldermaat vertelt hoe. En je gaat aan de slag met je eigen script voor je eerste 1-minuut filmpje. Dit script is de basis voor je eerste video, daarna volgen er meer want je gaat ervaren hoe eenvoudig het is om een video te maken en online te plaatsen.

Henk-Jan op zijn blog over de presentatie:

De boodschap tijdens de presentatie zal zijn te starten met online video maken en daarvoor de mogelijk angsten te overwinnen en opzij te zetten om met je pratende hoofd op internet te staan.

Punkmedia over SME en online video from punkmedia on Vimeo.

Henk-Jan Winkeldermaat, op zijn visitekaartje staat: journalist, filmer, fotograaf, blogger en new media adviseur. Samen met zijn vriendin Monique van de Venne runt Henk-Jan sinds 1 januari 2008 het nieuwe media bureau Punkmedia. Gespecialiseerd in online video, fotografie en tekst (blogprojecten).

Geschoold als journalist (Tilburg), gewerkt bij De Gelderlander, Reed Business (hoofdredacteur FZ) en High Profile Uitgeverij (hoofdredacteur internet highprofile.nl). Henk-Jan fotografeert een kleine 20 jaar, maakt ruim 5 jaar webvideo en zit zo’n 15 jaar in het journalistieke vak.

Op 6 mei 2005 begon Henk-Jan met bloggen op eventbranche.blogs.com, en op 1 april 2010 startte zijn droom: Punkmedia Magazine. Mijn eigen platform waar ik mijn ervaring, kennis en (best behoorlijke) netwerk in de eventbusiness en nieuwe media wereld combineer met alles wat me inspireert.

Henk-Jan werkt met Laura samen aan een cursus Klanten krijgen met online video. In onderstaande video legt Laura uit waarom video zo belangrijk aan het worden is. Het gaat om transparantie, vertrouwen. Mensen doen zaken met mensen. De video is gemaakt door Henk-Jan.

Laura Babeliowsky over cursus online video from punkmedia on Vimeo.

Een voorbeeld van een eenvoudige camera, de Kodak Zi8

Stem op MuseumFuture – Dutch Small Business Blog Award

Een nieuwe nominatie voor de Dutch Small Business Blog is binnen. Een Award die we in het leven hebben geroepen voor de kleine ondernemer en zelfstandige. Een persoon die succesvol een blog gebruikt voor haar/zijn bedrijf.

Het blog MuseumFuture van Steven Kamminga, Lieke Ongering, Jan-Willem van Cappellen en Wendy de Bert is genomineerd.

“Stem op MuseumFuture – Dutch Small Business Blog Award” verder lezen

Stem op Nisandeh Neta voor de Dutch Social Media Star

Een nieuwe nominatie voor de Dutch Social Media Star. Een Award die we in het leven hebben geroepen voor de kleine ondernemer en zelfstandige. Een persoon die opvalt in het gebruik van Social Media voor haar/zijn bedrijf. Meer informatie over de award.

Nisandeh Neta is eigenaar van Open Circles en genomineerd door Joop van der Knaap.

Nisandeh is te volgen op verschillende online netwerken zoals LinkedIn, YouTube, Facebook en via Twitter @opencircles.
Nisandeh blogt op Open Circles weblog en Business Boot Camp.

“Stem op Nisandeh Neta voor de Dutch Social Media Star” verder lezen

Stem op Cornelis de Maijer voor de Dutch Social Media Star

Een nieuwe nominatie voor de Dutch Social Media Star. Een Award die we in het leven hebben geroepen voor de kleine ondernemer en zelfstandige. Een persoon die opvalt in het gebruik van Social Media voor haar/zijn bedrijf. Meer informatie over de award.

Cornelis de Maijer is partner bij Flaka en genomineerd door Sibren van der Burgt.

Cornelis is te volgen op verschillende online netwerken zoals LinkedIn, ecademy en Facebook.
Cornelis blogt op ecademy.

“Stem op Cornelis de Maijer voor de Dutch Social Media Star” verder lezen

Producten of diensten verkopen via Twitter – de beste tips van @slijterijmeisje

Vaak gehoord:

“Twitter, wat moet ik er toch mee? Mensen praten over de kat en dat ze koffie drinken. Dat is toch niet interessant?”

Of deze:

“Ik probeer alleen zakelijke berichten te plaatsen, dus ik moet telkens goed bedenken wat ik schrijf. Ik wil niet dat mijn (potentiële) klanten mijn privé dingen lezen op Twitter.

“Hebben die mensen niets te doen of zo? Daar heb ik allemaal geen tijd voor.”

is een opmerking die ik ook vaak hoor als ik het over Sociale Media en Twitter heb.

Is tijd echt het probleem? Als mensen zeggen dat ze geen tijd hebben, is er meestal iets anders aan de hand. Ze hebben belemmerende overtuigingen, ze denken dat het technisch te moeilijk is, vinden het eng om zichzelf te laten zien, of weten gewoon niet hoe ze kunnen beginnen.

Dat tijd niet het echte argument is, blijkt al uit het feit dat het juist de mensen met de drukste agenda zijn, zeer actief twitteren.
Uit eigen ervaring kan ik je verklappen dat er nooit tijd genoeg is. Je moet niet denken of er wel of geen tijd is, maar het gewoon gaan DOEN… NU!

Niet iedereen zal zijn doelgroep op Twitter vinden. Je vindt er wel collega’s, een plek om te netwerken, een plek om antwoorden op je vragen te krijgen (#durftevragen), een plek om je gestolen fiets weer terug te krijgen (Lance Armstrong)

Als je doelgroep er wel zit, zoals voor Laura en Erno geldt, kan Twitter direct effect op je omzet hebben, er komen klanten uit en ook deelnemers voor dit evenement. Vandaar dat we dit jaar opnieuw aandacht besteden aan Twitter. Vorig jaar sprak Jojanneke tijdens SME09 over Twitter, tijdens SME10 horen jullie de tips van een andere ervaringsdeskundige.

Twitter, het microblog netwerk waar we in 140 tekens aan de wereld vertellen wat ons bezig houdt. Hoe vaak kun je een promotieboodschap versturen tussen je andere berichten door? Hoe laat je een bedrijf overleven door verkoop van Twitter en lanceer je een nieuw product via dit kanaal?

Petra de Boevere (@slijterijmeisje) al jaren ervaring met bloggen, video en andere sociale media laat zien wat Twitter voor haar heeft gedaan. Je krijgt de tips die haar het meeste succes hebben gebracht. In 2009 realiseerde ze een omzet stijging van 20% onder andere door het gebruik van Twitter.

Petra in het AD :

“In de retail in West-Zeeuws-Vlaanderen gaat het niet goed, ook niet in de drankenbranche. Dankzij Twitter kan ik als slijter overleven. Maandelijks verstuur ik driehonderd flessen per post aan mijn Twitter-vrienden. Als ik niet had getwitterd, was ik misschien failliet geweest.”

Petra de Boevere begon in 1993 een Slijterij Wijnhandel de Vuurtoren in Breskens. Sinds 2003 blogt ze onder de naam Meisje van de Slijterij en sinds het voorjaar 2007 twittert ze als @slijterijmeisje.

Inmiddels schrijft ze ook columns in vakbladen, verschijnt ze regelmatig in de media en zette ze met behulp van haar digitale netwerk o.a. succesvol een nieuw product, de Zeeuwier Jenever, in de markt. Ze won de Social Media Star Award 2009, een prijs voor de kleine ondernemer die het best Social Media inzet ten gunste van zijn/haar bedrijf.

Auteur van het boek Meisje van de Slijterij