Programma

Het volledige programma van het Social Media Event 2010 ziet er als volgt uit.

Ontvangst 8:30-9:00u – kom met het openbaar vervoer, vermijd zo de files en je komt ontspannen aan.

Aanvang 9:00u – introductie door Laura en Erno

De onderwerpen

9:00-10:00u
Strategie – waarom ga jij met sociale media aan de slag. Waar ga je beginnen en welke tools hebben voor jou de meeste waarde. Laura Babeliowsky gaat je helpen een strategie te ontwikkelen. Na de presentatie ga je zelf aan de slag met je presentatie.

10:00u-11:00u
Community – Hoe lanceer je een boek als het magazine die een interview zou publiceren daar het laatste moment vanaf ziet. Je gebruikt je community. Voor het vullen en de promotie van zijn boek Handboek Communities heeft Erwin Blom zijn eigen community gebruikt. Voor zijn boek heeft hij onderzoek gedaan naar een aantal bijzondere communities. De beste ervaringen gaat hij met je delen en laat je zien hoe jij je community opzet en hoe je ze bij jouw ontwikkelingen betrekt. Auteur van het boek Handboek Communities
Erwin vertelt in deze video tijdens Standup Inspiration over cijfers rondom de introductie van zijn boek:

11:00-12:00u
Twitter – Gezien het effect op onze eigen business, er komen klanten uit en ook deelnemers voor dit evenement, gaan we dit jaar opnieuw kijken naar Twitter. Het microblog netwerk waar we in 140 tekens aan de wereld vertellen wat ons bezig houdt. Hoe vaak kun je een promotieboodschap versturen tussen je andere berichten door? Hoe laat je een bedrijf overleven door verkoop van Twitter en lanceer je een nieuw product via dit kanaal? Petra de Boevere (@slijterijmeisje) al jaren ervaring met bloggen, video en andere sociale media laat zien wat Twitter voor haar heeft gedaan. Je krijgt de tips die haar het meeste succes hebben gebracht. Auteur van het boek Meisje van de Slijterij
Meer over de presentatie van Petra de Boevere over Twitter

12:00-13:00u
Pauze met uitgebreide lunch

13:00-14:00u
Facebook – het sociale netwerk met de meeste invloed op dit moment wereld wijd. Bijna 500 miljoen leden en meer bezoek dan Google. We kunnen er bijna niet om heen, Facebook wordt het sociale netwerk voor Nederland dit jaar. Aan de hand van voorbeeld fanpagina’s en profielpagina’s laat Erno Hannink zien hoe je Facebook opzet om ook daar klanten aan te trekken. Auteur van Laat de klant naar jou komen.

14:00-15:00u
Content maken – gevonden worden in de zoekmachine. De potentiele klant over de streep trekken om de door jou gewenste actie uit te voeren. Je wilt dat je doelgroep zich inschrijft op jouw nieuwsbrief. De abonnees overtuigen om deel te nemen aan de workshop. Het draait allemaal om tekst, de juiste tekst. Waar schrijf je over? Hoe ziet de kop er uit boven jouw volgende meest gelezen artikel? Een goede tekst is noodzakelijk om als zelfstandige meer klanten te krijgen. Hans van Willigenburg, hij schrijft op dit moment onder ander voor HP/deTijd. Auteur van het boek Ik Twitter, dus ik besta.
Meer over deze presentatie en Hans van Willigenburg

15:00-6:00u
Online Video – video is online begonnen aan een enorme opmars. Henk-Jan Winkeldermaat heeft als zelfstandige sinds 2008 een vliegende start gemaakt door zijn video’s en social media. Henk-Jan werkt met Laura samen aan een cursus Klanten krijgen met online video. In onderstaande video legt Laura uit waarom video zo belangrijk aan het worden is. Het gaat om transparantie, vertrouwen. Mensen doen zaken met mensen. De video is gemaakt door Henk-Jan.

Laura Babeliowsky over cursus online video from punkmedia on Vimeo.

Meer over de presentatie van online video door Henk-Jan

16:00-17:00u
Podcasting – met audio-opnames op je site kun je producten maken en jezelf neerzetten als expert. Audio, het geluid van je stem, is een sterke aanvulling op je teksten. De bezoeker van je site kan nog meer met jou in verbinding komen omdat ze je stem horen. Ze horen je kuchjes en accent. Zeker ook als je wat moeite hebt met video is audio een goed alternatief. Als bezoeker van je site kun je de mp3 files ook downloaden en op een later tijdstip nog eens beluisteren. Het woon-werk verkeer kan zo slim benut worden door te luisteren naar een podcast met tips. Marco Raaphorst van de melodiefabriek gaat je vertellen hoe je dat kunt doen. Luister naar zijn podcast onTwittert over zijn de manier waarop hij Twitter kan gebruiken voor zijn bedrijf.

17:00u tijd om te netwerken

Netwerken in de Mindz lounge omgeving.

Uitreiking Awards
Tijdens deze netwerkavond worden de 2 awards uitgereik; Dutch Small Business Blog Award en de Dutch Social Media Star Award.
Aansluitend aan de presentaties (rond 17:00u) worden de genomineerden voorgesteld, de winnaars bekend gemaakt en de Awards uitgereikt.

Be Sociable, Share!

Comments on this entry are closed.